Ahad, 8 Januari 2012

KEJAYAAN BERADA DALAM DIRI MANUSIA SEJAK LAHIR

KEJAYAAN...

Bila ditanya  "adakah anda mau berjaya??!!" jawapannya tetap sama.."Mahu...tapi....." begitulah manusia..tidak lari dengan ALASAN...Apabila ditawarkan peluang kesuksesan alasan yang selalu kita dengar ialah...
" Aku mahu tapi tidak punya masa untuk menjalankan bisnes ini...."
"Susahlah kak...saya tidak punya wang...."
" Maaf saya bersyukur apa yang saya dapat hari ini...Gaji saya cukup untuk menampung keluarga...walaupun hanya memiliki rumah kecil...tapi kami hidup bahagia..."
"Saya belum bersedia lagi...nanti saya fikirkan..."

Antara alasan yang selalu kita dengar..Bersimpati sangat pada insan sebegini...mereka mahu berjaya tapi ALASAN telah menjadikan KEJAYAAN jauh dari mereka...tetapi saya tidak menyalahkan mereka malah bersimpati sangat..sangat...
TIDAK PUNYA MASA 
Kita dikurniakan 24 jam sehari....sama tidak ada beza dengan yang lain..tetapi kita lihat kenapa mereka boleh berjaya??!!padahal masa mereka sama dengan kita... kerana MEREKA TIDAK MEMBERI ALASAN UNTUK BERJAYA..

TIDAK PUNYA WANG/MODAL
Ramai yang bagi alasan ini....tetapi persoalannya sampai bila tidak cukup wang??!!dapat gaji habis bayar hutang...Perlu cari resolusi untuk menambahkan wang kita..takkan selamanya mahu tidak cukup duit??!!!

GAJI CUKUP..
Antara alasan hipokrit....GAJI CUKUP tapi masih tinggal di rumah kecil..makan cukup-cukup sahaja..tetapi pertanyaannya..PERNAHKAH ANDA BERTANYAKAN ISTERI / ANAK/ IBUBAPA ANDA CUKUPKAH APA YANG ANDA BERI PADA MEREKA??!!JANGAN PENTINGKAN DIRI KERANA MEREKA JUGA MENGINGINKAN RUMAH BESAR...MAKANAN MEWAH..PERGI MELANCONG..BELI APA YANG DIINGINKAN..TETAPI KERANA INGIN MENJAGA HATI ANDA SAHAJA...

BELUM BERSEDIA
Belum bersedia atau anda tetap begitu sahaja...Jangan lambat buat keputusan....anda telah menundakan setiap saat kejayaan yang datang...

ALASAN2 INI AKAN MENUNDAKAN LAGI KEJAYAAN ANDA...INI ADA FORMULA UNTUK ANDA KALO MAHU BERGIAT DALAM PERNIAGAAN....

bersambung...