Selasa, 3 April 2012

AMALAN MINUM AIR

 Minum air sejurus bangun tidur setiap pagi pada hari ini telah menjadi popular di Jepun.Ujian saintifik telah membuktikannya.Amalan ini telah didapati berjaya dibuktikan oleh masyarakat Jepun untuk merawat penyakit-penyakit lama yang serius dan penyakit moden sebagai ubat 100% bagi penyakit seperti berikut.

Penyakit sakit kepala, sakit badan, sistem jantung, artritis, degupan jantung yang pantas, epilepsi, kegemukan berlebihan, asma bronkitis, TB, meningitis, buah pinggang dan air kencing, muntah, gastrik, cirit-birit, buasir, kencing manis, sembelit, semua penyakit mata, rahim, kanser dan gangguan haid, penyakit telinga hidung dan tekak.

KAEDAH RAWATAN

1. Bangun pada waktu pagi sebelum menggosok gigi, minum 4 x 160ml 
gelas air2. Berus dan bersihkan mulut tetapi jangan makan atau minum apa-apa untuk 45 minit3. Selepas 45 minit anda boleh makan dan minum seperti biasa.4. Selepas 15 minit sarapan, makan tengahari dan makan malam jangan makan atau minum 
    apa pun selama 2 jam5. Orang-orang yang sudah tua atau sakit dan tidak dapat minum 4 gelas air pada awal boleh 
     bermula dengan mengambil sedikit air dan secara beransur-ansur meningkat kepada 
    4 gelas sehari.6. Kaedah rawatan di atas akan menyembuhkan penyakit yang sakit dan lain-lain boleh 
    menikmati kehidupan yang sihat.


Senarai berikut memberikan bilangan hari rawatan yang diperlukan untuk menyembuhkan / mengawal / mengurangkan penyakit utama:

1. Tekanan Darah tinggi (30 hari)2. Gastrik (10 hari)3. Diabetes (30 hari)4. Sembelit (10 hari)5. Kanser (180 hari)6. TB (90 hari)7. Pesakit artritis harus mengikuti rawatan di atas hanya untuk 3 hari pada minggu 1, dan mulai 
    minggu 2 - harian .

Kaedah rawatan ini tidak mempunyai kesan sampingan, namun pada permulaan rawatan anda mungkin perlu kencing beberapa kali. Ia adalah lebih baik jika kita terus ini dan membuat prosedur ini sebagai kerja rutin dalam kehidupan kita. Minum Air dan Kekal sihat dan aktif.

Ini masuk akal ,yang masyarakat Cina dan Jepun minum teh panas dengan makanan mereka bukan air sejuk. Mungkin sudah tiba masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa makan!! Tiada apa-apa jua kehilangan, segala-galanya untuk mendapat.

Bagi orang-orang yang suka minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna kepada anda.Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. Walaubagaimanapun, air sejuk akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.Sekali ini 'enapcemar' bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.Tidak lama lagi, ini akan bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. Yang terbaik adalah untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.

Nota penting tentang serangan jantung:

· Wanita perlu tahu bahawa bukan semua tanda - tanda serangan jantung akan menjadi  
  sebelah kiri dada,· Jadi menyedari kesakitan yang teramat sangat pada garis rahang.· Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa serangan jantung.· Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda lazim.· 60% daripada orang-orang yang mempunyai serangan jantung ketika sedang tidur dan tidak 
   bangun.· Sakit pada rahang dapat membangunkan anda dari tidur yang mantap. Mari berhati-hati dan sedar. Lebih banyak kita tahu, peluang yang lebih baik kita boleh bertahan .

PAKAR SAKIT JANTUNG berkata jika semua orang yang mendapat mail ini menghantar kepada semua mereka tahu, anda boleh yakin bahawa kami akan menyimpan sekurang-kurangnya satu nyawa.